Historien om bedriften som tok et stort skritt i den digitale hverdag.
24 juni i fjor ble den Frekhaugbaserte bedriften MPM AS vinner av Digital Gave, og dermed også mottaker av digitale tjenester til en verdi av 30.000,-. Men hvordan brukte de gaven fra MTI IT Service og Argonville Media? Resultatet er historien om en bedrift som nå har tatt et stort skritt i den digitale hverdagen.
ET STORT SKRITT I DEN DIGITALE HVERDAG - AV MTI IT SERVICE AS
MPM har tatt ett stort skritt i sin digitale hverdag. De hadde gammelt og tregt nettverksutstyr, kabelkaos. E-posten var spredt på flere maskiner og kun lagret lokalt. Data var også lagret lokalt på flere maskiner. Det var ingen backup-rutiner etablert. Men det fungerte.
Det er ofte slik fordi forretningsområdet er noe helt annet enn å tenke på IT løsninger. Det fungerer, og en vet kanskje ikke at dette kan endres på og faktisk være verktøy som hjelper til å effektivisere og spre tid og kostnader. Det er ganske mange som har det slik.
DATAVERKTØY SOM VIRKER.
MPM er en bedrift med få ansatte og administrativt arbeid er ikke hovedfokuset, det er noe som bare må gjøres. MTI IT Service har anbefalt enkle, funksjonelle og raske løsninger som gjør at opplevelsen av de administrative oppgavene går raskere og enklere.
MPM har nå fått alle data samlet på en rask maskin. Nytt moderne og sikkert nettverksutstyr. En ryddig løsning i kabelsystemet. Online backup som lastes opp automatisk sikrer nå alle data. E-post og samhandlingsteknologi i skyen med Office 365, med tilgang fra den enheten man har tilgjengelig uavhengig av lokasjon. Det er bare å logge seg på.
MPM har også fått opplæring i bruk av Skype for Business, som ligger i Office 365, så nå kan de lett kommunisere og samtidig dele skjerm via samhandlingsteknologi. MTI IT Service vil gratulere MPM med nye løsninger. Det har vært en god opplevelse å hjelpe til med å finne og levere smartere løsninger.
EN NY MERKEVARE BLIR FØDT - AV ARGONVILLE MEDIA
Etter mange år med produksjon av glassrekkverk til både større prosjekter og til enebolig opplever MPM en økende etterspørsel etter nettopp disse tjenestene. Mpm har derfor valgt å satse på å bygge en ny merkevare: EdelStaal. Argonville har fått gleden av å være med i denne prosessen, som er blitt delfinansiert av Digital Gave.
EdelStaal skal kjennetegnes som eksklusivt, moderne og av høyeste kvalitet. Alle produkter er basert på norske råvarer av ypperste kvalitet og i prosessen frem mot endelig produkt fokuseres det på formgivning og funksjon som sammen skal skape et moderne og tidløst design.
I forbindelse med dette har argonville utarbeidet logo og et enkelt merkevarebyggende nettsted som framover kommer til å fungere som en digital platform hvor fokus på merkevarebygging, salg og synlighet står i sentrum.
Logo og nettsted bygger opp under merkevaren og skal raskt formidle overfor nye besøkende at her kan de forvente kvalitet. Nettstedet er bygget på kjent teknologi, er responsivt og fungerer på alle flater, mobiltelefon nettbrett og pc. Det benytter de beste løsninger for analyse av trafikk og besøkende, samt hvordan nettstedet blir brukt. Dette er informasjon som vil bli brukt videre framover i arbeidet med å skaffe mer arbeid for MPM's dyktige håndtverkere.